2011. május 9., hétfő

Ha lófasz kell, menj ki a rétre!

- Nekem saját lapátom van, nem használtam a Kft.-set!
- Attól még segíthetne elvinni az őrbódéig a szerszámokat!
- De nekem sajátom van!

Magyarán: ha beledöglesz kis hülye, akkor sem fogok nektek segíteni a meló végeztével a szerszámokat védett, őrzött helyre szállítani. Nézem ezt a makói férfit, aztán megfogom az ásót, és elviszem magam. Nem lenne kötelességem, nem én vagyok a munkaadója. De inkább megfogom azt az életlen, nyeles szart, amit idelökött nekünk a makói önkormányzat, és megindulok a többiek után. A tarkómon érzem a koma elégedett, kaján tekintetét, hogy na kisköcsög, most aztán jól megmutattam a magyarok úristenét. Milyen fifikás is vagyok!

Egész nap ez megy. Állandóan azt lesi a négy koma, hogy hol tud lógni. Mindent meg is tesznek érte, miközben akkurátusan imitálják a munkát. Sikertelenül, ismerünk minden pantomim munkautánzatos mozdulatot. Félórás lapáttakarítások, félórás szerszámkölcsönkérések, miközben a köbméter földek érintetlenül várják, hogy kilapátolja végre őket valaki, hogy végre megmutathassák, hogy mit rejt a mélyük. Ma nem voltam toppon, de még így félgőzös zombiaggyal is köbmétereket vertem ezekre a "remek" új-régi munkatársakra. Próbálom erőszakkal elterelni a figyelmem remek okfejtéseikről, egymásnak adott válaszaik csöpögnek a másodrangú, helyenként a rosszindulatúságot jócskán kimerítő "humoros" megjegyzésektől. Meg persze van fasz, buzi, köcsög, dögöljön meg Gyúrcsány meg a Z'Orbán is, meg a magyar foci szar, hé Te, hogy én hány nőt megbasztam mán. Na, mielőtt azzal lennék vádolva, hogy lenézem ezeket az embereket...

Nem lenézem. Sajnálom őket. Hogy egy olyan csodás eszközt, mint az agyukat nem használják semmire. Az emberi beszéd számukra csak a faszból, meg bazdmegből áll. Az élet meg csak örökös sirámból, meg a tipikusan jogvédett magyar viselkedésből, az okoskodásos-mindentjobbantudokos-örökösenelégedetlenkedős nyavajgásból.
Hol vannak már a szerszámok? Miért ilyen szart vettek? Ezzel nem lehet dolgozni! Felháborító! Bezzeg én milyen jót vettem volna!?... stb.
Aztán az egyik benyögi, hogy a négy komából kettő már nyugdíjas, mindegyiknek százezres a járandósága. Ehhez jön még az ásatási pénz. Nincs bajom a nyugdíjas emberekkel, csak ha belegondolok, hogy van nem egy barátom, aki állás nélkül van, és nem tudok neki-nekik még egy ásatási melós állást intézni, miközben itt ténfereg előttem, ez a két tirpák a százezres nyugdíjával...

Ezek után, ha holnap munka végén nem akarja a kedves "kolléga" elvinni a szerszámait az őrzött helyre, nemes egyszerűséggel fejbe baszom a lapáttal, aztán elásom egy méhkas alakú gödörbe., akkor megpróbálok kedvesen, józan ember módjára hatni rájuk. Biztos sikerülni fog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése