2011. március 27., vasárnap

Ya nye znyáju vengerski!

A félhomályos edzőterem a nyugalom tengere volt. Csend honolt a vasgolyók között, csak Iván horkolása hallatszott ütemesen a második sorból. Zetor, a 24-es golyó körbehordozta tekintetét, majd értetlenül bámult a mellette terpeszkedő, a semmiből odavarázsolódott 32 kilós vörös vasbogyóra.

- Szevasz! Látom te új vagy itt?
- Sto?
- Ő, mondom Szevasz! Látom te új vagy itt?
- Sto?
- Mondom...tudsz te egyáltalán magyarul?
- Sto? Vengerski? Ya nye znyáju vengerski!
- Tyű, te akkor egy igazi orosz vas vagy?
- Sto?
- Á, hagyjuk! Iván, alszol?
- Hoooáááá...mi van Zetor? Húh, hány óra van? Zúzós kis este volt! Látod a sor végén a pironkodó 12 kilós ikercsajokat? Na, megvoltak, ha érted mire gondolok! Höhö!
- Te Iván, itt van ez az új arc, de nem tud magyarul. Este hozhatta a Főnök. Fordítanál nekem, ha megkérhetlek?
- Én?
- Hát ki más Iván? Nehogy azt mond nekem, hogy nem beszéled az anyanyelved?
- Zetor! Hadd világosítsalak fel téged erről-arról! Azért mert Ivánnak hívnak, még nem jelenti azt automatikusan, hogy beszélek is oroszul. Ennyi erővel neked egy traktornak kéne lenned!
- Sto? Ya nye znyáju vengerski!
- Na, erről beszélek Zetor, nem értem, hogy mit mond!
- Én sem. Ez így érdekes lesz. Van egy kis dugi vodkád még Iván?
- Dugi vodka? Minek nézel te engem? Zugivónak? Nem szoktam dugdosni a cefrét! Nesze, húzd meg! Igazi Sztalicsnaja!
- Dááá, Vodku! Ya Gregor! I TI?
- Ő is kér egy kortyot. Szerintem Gregornak hívják!
- Zseni vagy Zetor! Héhéhéhékás, nézzed már, majdnem kiitta a flaskát!
- Tényleg jó huzata van! Na, de hát igazi orosz! Nézd már, ennek még igazi Paveles aláírása is van!

Iván Zetor felé biccentette a fejét.
- Gregor! Ő itt Zetor. Én pedig Iván vagyok!
- Natyon finom vodki, Iván Szergejevics!
- Na nézzed már, egészen jól tolja! Na, erre még csak megiszunk egy kupicával! Igyunk!
- Hallod tesó, ez nagyon zsír cucc, nyomassuk tesó módban a swinget!
- Zetor, ne igyál többet! Mindig átmész rajba. Höhöhö, vagy tudod mit, a fene bánja! Úgy is kezdő csoport lesz ma...
- Tesó, jönnek a gizda hikkk kezdők? Akkor csapd fel a másik üveget is. Nézzed má', Gregor meghullott!
- Zetor, dugd el az üveget itt a Főnök!
- Okés, okés...Iván, hányingerem van a vodkátó'......Mit mondott a Főnök?
- Azt mondta, hogy swinggel fogják kezdeni a kezdők!
- Ó, basszus, pont swinggel? Már most tengeri beteg vagyok....


Folytatjuk....

2 megjegyzés:

  1. Ez is nagyon jó!
    Mi egyébbel múlatnák az időt az orosz vasak, mint vodkázással. Hibátlan :)

    VálaszTörlés
  2. Na, még egy pár ilyet összedobok majd. Pihenteti az agyam. Elakadtam az egyik sci-fi pályázatos novellámmal, ha ezeket írogatom, akkor legalább nem görcsölök a sci-fi-n. De az is kész lesz határidőre.

    VálaszTörlés