2011. február 2., szerda

Jucus vs. Technológia

A mai napon rádöbbentem, hogy életem párját gyűlöli a technológia. Nem úgy szőrmentén, ahogy mi megszokásból rávágjuk, hogy : - A macskákat én is gyűlölöm! - Ja, mekkora szar már a barátok közt! De gyűlölöm! Ja, meg az a kórházas sorozat a tévé kettőn. Azt is gyűlölöm!

Voltak már korábban is gyanús előjelek, de a napokban bebizonyosodott a sejtésem. Kb. két hónapja kivasalta magát, mert hát ugye bugyiban kell vasalni. Pár napja egyik este valamit gépel az ágyunkban fekve, aztán addig addig fészkelődik, hogy a laptop ráesett a fejére. Ő esküszik, hogy véletlen volt, de én utoljára az Animal Planeten láttam ilyet, amikor is a Carcharodon carcharias táplálkozási szokásait mutatták be éppen. Ez a laptop tuti, hogy be akarta kapni Jucus fejét. Szinte hallani véltem a Cápa című film elhíresült zenéjét. Ez még mind semmi. Ma délután ír nekem szkájpon, hogy belesett a wc-be a telefonja. No komment. A telefon egyébként szerencsésen előkerült némi gumikesztyűs kutakodás után. Tisztára, mint az urológián, csak ott nincs mobiltelefon az ember hátsójában. Jobb esetben. Ezek után még bátrabban hangoztatom a mobiltelefonokkal kapcsolatos minden ellenérzésem: Tiszta szar ez a telefon!

Összegezve: túl van egy veszett vasaló, aztán egy cápa-laptop támadáson, majd a telefonja öngyilkosságot kísérel meg a laborjuk vécéjében. Ebből két alapvető technológia-viselkedési típust vezettem le:

1. csoport: ebbe a csoportba azok az eszközök, háztartási, műszaki-szórakoztató stb. tárgyak tartoznak, amik előbb vagy utóbb, de tuti biztos, hogy megpróbálnak agyonvasalni, vagy úgy kidobni magukból a dvd lemezt, hogy minimum könnyebb sérüléseket szenvedjen el az ember. Vagy legalább megpróbál kimosni. Ezek nem kispályások! Vigyázz a modern technológiával!

2. csoport: kisebb eszközök csoportja, amelyek nem tudnak feltétlenül direkt sebzést, maximum csak kisebb-nagyobb bosszúságokat okozni. Gondolok itt a mobiloknál pl. a "véletlen" kikapcsolásra, az sms rossz helyre küldésére (ami időnként mocskos kínos tud lenni, főleg ha disznóságok szerepelnek benne) stb. Szóval ezek a kisebb tárgyak elméletem szerint egy idő után bipoláris depresszióban szenvednek, mert nem képesek arra, amire egy vasaló például. Egyre ritkábban szúrnak ki a tulajjal - bár vannak néha kiemelkedő időszakaik, amikor régi pompájukban szívatják az embert -, míg végül már csak az alkalmat lesik, hogy mikor válhatnak meg olyannyira gyűlölt gazdájuktól. És ha kedvező az alkalom, akkor fejest ugranak a vécébe. Vagy a Tiszába, amivel konkrétan magával rántják gazdájukat, sajnos nekem így lett öngyilkos a telefonom. Persze ehhez semmi köze nincsen a tűző napnak, pár üveg sörnek, illetve egy kevésbé stabil hajónak.

Jucust gyűlöli a technológia. Ezzel együtt kell élnie. Szinte látni vélem, hogy a Terminátor 5. részében a rimánkodó, majd ledöbbenő Sarah Connor fölött átlép Arnold Schwarzenegger, és annyit kérdez csak tőle: - Ismered Jucust?

2 megjegyzés:

  1. Ez felvet egy bonyodalmat, bár biztos vagyok benne, hogy csak engem foglalkoztat.
    Ha a T-ezeres típusjelzésű mimetikus polialoid Terminátor felveszi Jucus alakját, akkor a Skynet automatikusan likvidálja?

    VálaszTörlés
  2. Most, hogy mondod! A 2012-es Skynet Az Árva Terminátorokért Alapítvány Adománygyűjtő Estje pont emiatt vált emlékezetessé. Egy T-1000 Jucusnak öltözött, és a hiedelemmel ellentétben van annyi és olyan fajta lőszer a világon, ami megsemmisít még egy ilyen jólfésült terminátort is. Gyakorlatilag a fél Terminátor Arisztokrácia pusztult el vagy sebesült meg a rendezvény során. Mondani se kell hatalmas botrány lett belőle, mert a Skynet úgy berezelt, hogy átmásolta magát élőben az Ausztráliai szerverhálózatra.
    John Connor még évekkel később is spontán felnevetett a történet felidézésénél.

    VálaszTörlés