2011. február 6., vasárnap

Milyen cuccot nyomatsz, Tesó?

A pénteki napomat a féktelen züllésnek, a szombati napomat a másnaposság démonának, illetve némi ügyintézésnek, a vasárnapomat viszont lelkiismeret-furdalástól vezérelve, a majdnem egészséges életmódnak ajánlottam fel a héten. Pár szóban leírnám, hogy én milyen cuccokat tolok, hogy jó legyen a napom. Munkába indulás előtt adott egy kávé, ha nem megy följebb a vérnyomásom, bekapcsolom a zajládát, na, az kb. 10 másodperc alatt helyrebillenti, különösen, ha valamelyik ingyenélő, szarházi, kétszínű politikus pofázik arról, hogy milyen jó is nekünk. Ezt követően 3-4 deci kristálygombalé. Ezt Karácsonyra kaptuk Anyámtól, nagyon bevált, majdnem két hónapja iszogatjuk, bár általában visszatérő veszekedés a vége, mert Jucus amikor nem figyel, én rájárok erre a limonádé és kefir ízét idéző italra. Szemesnek áll a világ. Jobb a közérzetem tőle, a gyomromnak kimondottan remek, nem csoda, ha időnként átveszi az elmém felett az irányítást, kilopakodtat a konyhába, majd megitatja velem a következő adag gombalevet. A pacallal is állandóan így járok. Bár az is kimondottan egészséges, akár a csülökpörkölt. Aztán amikor lesétált a kávé, a gombalé, ezt követi a reggeli, amit soha nem hagyok ki. Kaukázusi kefir, mondjuk 4 deci, meg ha lehet, akkor valami állati eredetű élelem, kenyér, ilyesmi.

Számomra az egyik legfontosabb segédanyagról még nem is írtam. Ez a Psyllium. Nem, ettől nem fogsz tudni tárgyakat lebegtetni, vagy éppen gondolatokat olvasni. Magyarul Útifűmaghéj. Emészthetetlen rostszálakból áll, a térfogatuk hússzorosára dagad, amennyiben folyadékkal érintkeznek. Felszív mindent, teljesen kitölti, és az emésztés fázisában szépen takarítja végig a belek falát. Pohár vízbe vagy éppen narancslébe keverve már fogyasztható is. Kúraszerűen érdemes használni, 10 deka kemény 1170 forint Szegeden, ez a mennyiség kettőnknek pont egy hónapra elég. Nem részletezném, hogy a kezdeti időszakban milyen cifra dolgok távoztak belőlem, de egy időben baseball ütővel jártam a wc-re, és sokáig csak éjjelilámpa mellett mertem elaludni. Egyébként így fejtettem meg H. P. Lovecraft műveinek is a lényegét. Tuti, hogy nem drogozott, csak Psyllium kúrán volt ő is, aztán nem csoda, ha reggeli wc után mindenféle cifra dolgot látott, majd irkált össze. Ja, persze Cthulhu hívása. Inkább Cthulhu tolása… Horror a wc-ben.
A rostok alkalmazásánál figyelembe kell venni, hogy sok folyadék fogyasztásánál lágyítja a távozó „anyagokat”, kevés folyadék bevitelénél meg gyakorlatilag hasfogóként működik. Napközben C-vitamin, kalcium, magnézium, lenmag, gyümölcs. A lenmag különösen a kedvencemmé vált, főleg az agyserkentő hatását kedveltem meg, amellett, hogy tele van nélkülözhetetlen vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Felhasználható még: méreganyagok eltávolítására, sebekre, ekcémára, gyulladásokra, izomlázra stb.

Edzés után két hideg sör.

Persze mindezek mellett rendszeresen a táplálkozom, annyit eszek, mit egy ló. Legyen bár négy lábú vagy két lábú vagy éppen láb nélküli jószág, nézhet rám bármilyen szépen, akkor is a fazékban végzi befűszerezve. Azt az egyszerű szabályt követem, ha nem vagy résen, akkor ők esznek meg téged. Nincsen veszélyesebb egy bosszúszomjas pontynál. Na, mára ennyi.

6 megjegyzés:

  1. Szia!
    Hol veszed Szegeden ezt a psylliumot? Meg a lenmagot? Határozottan felkeltetted az érdeklődésemet. :]
    Köszi előre is!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    A psylliumot több helyen is árulnak Szegeden, de én legolcsóbban egy kis gyógynövényboltban kaptam meg 1170 ft-ért. Durva áringadozás nincsen, de 100-120 forint eltérés azért előfordul, de az meg egy gyengébb reggeli ára, szóval megér annyi mászkálást. A boltot egyébként a Csongrádi sugárút és a Lengyel utca sarkán találod. Jó kis üzlet szeretek oda járni. Lenmagot ugyanitt árulnak, bár lenmagolajat vettünk már a DM-ben is akciósan. Nekem nagyon bevált mindkettő segédanyag csak javasolni merem, remélem működnek majd nálad is. Igazából a psyllium az, amit feltétlen kúraszerűen kell alkalmazni, egyáltalán nem megterhelő a szervezetnek, viszont valóban nem árt betartani a megfelelő vízfogyasztást mert, mint írtam kevés folyadék bevitele mellett eléggé meg tudja fogni az ember gyomrát. Én napi 4-5 liter vizet iszok kb. A lenmagot meg munka közben szoktam rágcsálni, 2-3 evőkanállal eszek belőle. Azt tapasztaltam, hogy az elrágása után fél-egy órával felfrissül az agyam.
    Ha gondolod, akkor privátban küldök neked néhány leírást a lenmagról.
    Ezt az e-mail címet használom a blognál:
    kibtec@gmail.com

    VálaszTörlés
  3. Helyesbítenék. Felkelt Jucus, és azt mondta, hogy a lenmagolajat a Kálvin téri Sas Gyógyszertárban vette. Innen nem messze van egy másik gyógynövény bolt a Vidra utcában, oda is érdemes benézni. Megyek kávét főzni.

    VálaszTörlés
  4. Na várj csak míg Ctulhu, Szkülla, vagy valamelyik csatlósuk ezt elolvassa. Akkor kakkantottál utoljára.

    VálaszTörlés
  5. Egyébként én az említett Vidra utcai gyógynövényboltba járok szőlőmag olajért, és ott is kaphatók az általad felsorolt termékek. (Psyllium 1260, lenmag 320)Csak hogy valami közelítőleg értelmeset is hozzászóljak a blogodhoz.

    VálaszTörlés